Спеціалізована школа №210 м. Київ
з поглибленим вивченням російської мови з першого класу
Картинка

Нові стандарти - нова школа

1 2

На cайті МОН у вільному доступі виставлена Хрестоматія сучасної дитячої літератури у двох томах (для 1-2 класів та 3-4 класів)

На сайті МОН можна переглянути електронну версію Хрестоматії сучасної дитячої літератури

у двох томах (для 1-2 класів та 3-4 класів). 

Вперше за історію Незалежності, книга серії “Шкільна бібліотека” друкується за бюджетні кошти для початкової школи  і вперше вона виставлена у вільний доступ в електронному вигляді ще до того, як буде доставлена до всіх шкільних бібліотек.

“Важливе завдання початкової школи – навчити дитину любити: любити писати, любити читати, любити вчитись -  навчання має стати звичкою на все життя. Щоб дати дітям можливість полюбити читати, ми створили цю Хрестоматію, в якій зібрано твори як живих класиків дитячої української літератури, так і молодих письменників, які лише почали завойовувати серця українських дітей”, - пояснює Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. 

До  Хрестоматії увійшли твори авторів, доданих до програми Літературного читання в рамках оновлення  навчальних програм для 1-4 класів. Насамперед, це твори письменників, яких немає в чинних підручниках: Сашка Дерманського, Івана Андрусяка, Галини Малик, Лесі Вороніної, Катерини Бабкіної, Галини Ткачук, Григорія Фальковича, Оксани Лущевської, Василя Голобородько, Тетяни Стус, Тараса та Мар’яни Прохаськів, та інших – всього близько 40 імен.

На сайті МОН розміщено і незабаром буде розвезено до шкіл 2 томи: збірка для 1-2 класів та для 3-4 класів.  Загальний наклад 640тис примірників – по 320тис для кожного тому. Це коштувало бюджету близько 15 млн гривень, тобто одна Хрестоматія обійшлася державі в 22 гривні. Це було ще однією з наших цілей – показати новий стандарт, нову якість – яким може бути шкільний посібник, виданий за бюджетні кошти”, - зазначила Лілія Гриневич. 

Нагадаємо, що за старою програмою у початковій школі робили наголос на читанні на швидкість. Оновлена програма передбачає зміну пріоритетів –найголовніше навчити дітей читати вдумливо, розуміти зміст прочитаного, висловити своє ставлення до тексту.




Оновлені програми для початкової школи, поради вчителям, додаткові навчальні матеріали Міністерство освіти і науки України та проект EdEra за сприяння МФ «Відродження»

Шановні читачі, перед вами оновлені навчальні програми для початкової школи, які затверджено Наказом МОН після публічного обговорення на нашій платформі.

Щоб полегшити впровадження оновлених програм, EdEra спільно з МОН підготувала поради для вчителів, методичні рекомендації, збирає додаткові навчальні матеріали, які будуть розміщені у вільному доступі.

Приємного та продуктивного навчання!




ПРИКЛАДИ ЗАВДАНЬ ДЛЯ ПРИЙОМУ ДО 1-ГО КЛАСУ

ЗАВДАННЯ № 1.

Знайомство

Мета дослідження: перевірка соціальної готовності дитини.

Хід дослідження: дитині представляється особа, яка проводить співбесіду, демонструючи зразок.

Час дослідження: 1–2 хв.

ЗАВДАННЯ № 2.

 Дослідження мотивації вступу до школи (Д.Б. Ельконін)

Мета дослідження: діагностика мотивації вступу до школи.«А як ти гадаєш, навіщо діти ідуть до школи?»

Час дослідження: 1–2 хв.

ЗАВДАННЯ № 3.

Математичні знання (В. Федієнко за програмою дошкільної освіти)

Мета дослідження: діагностика математичних знань.

Обладнання: картки з цифрами.

Хід дослідження: дитині дається вказівка «Розкласти послідовно числовий ряд, знайти цифру 5, показати цифру праворуч від 7, ліворуч від 4, між 6 і 8, назвати сусідів цифри 9». «Розкласти послідовно числовий ряд, знайти цифру і відповідне число предметів на малюнку, порівняти кількість предметів на різних малюнках»

Час дослідження: до 5 хв.

ЗАВДАННЯ № 4.

 Перевірка зорової пам’яті (варіант тесту Бернштейна)

Мета дослідження: діагностика обсягу короткотривалої зорової пам’яті. Обладнання: малюнки з предметами, що треба запам’ятати, аркуш з більшою кількістю предметів, секундомір.

Хід дослідження: дитині демонструється протягом 10 с малюнки 9-ти предметів і дається вказівка запам’ятати. Потім таблиця замінюється на таблицю №2 (20 предметів), а дитині дається вказівка серед інших фігур (предметів) знайти ті, які запам’ятала .

Час дослідження: 1–2 хв.

ЗАВДАННЯ № 5.

Слухова пам’ять(варіант тесту З. М. Істоміної)

Мета: діагностика слухової пам’яті, обсяг безпосередньої короткотривалої пам’яті
Обладнання: список слів, не пов’язаних одне з одним за змістом: яблуко, ніс, слон, дуб, лампа, голка, книга, машина, ворона, молоток.

Хід проведення: дитині дається вказівка: «Послухай уважно слова, які я прочитаю, і постарайся їх запам’ятати. Після того як закінчу їх читати, ти назвеш ті слова, які запам’ятав».

Час дослідження: 1–2 хв.

ЗАВДАННЯ № 6.

Сюжетний малюнок (Стадненко Н. М. та інші)

Мета: дослідження здатності розкривати причино-наслідкові зв’язки та розуміння змісту; розвиток монологічного мовлення .

Обладнання: чотири пов’язаних за змістом картинки, поставлені в логічній послідовності.

Хід проведення: дитині дається вказівка: «Розглянь малюнки і склади розповідь про те, що відбувається».

Час дослідження: 2–3 хв.

ЗАВДАННЯ № 7.

Просторово-арифметичний диктант (Є.К. Варховатова та інші)

Мета: діагностика вміння утримувати увагу на задачі, здатності орієнтуватися в просторі, вміння діяти за правилами та рахувати.

Хід проведення: дитині дається вказівка: «Подивись на картинку, тут намальований ведмедик, він рухається по клітинках. Піднявся вгору (вниз, праворуч…) на одну клітинку...»

Час дослідження: 2 хв.

ЗАВДАННЯ № 8.

Класифікація фігур предметів за різними ознаками за різними ознаками
Час дослідження: 2 хв.

 

ЗАВДАННЯ № 9.

Перевірка фонетичного слуху (В.Федієнко та інші за програмою дошкільної освіти)

Мета: дослідження мовлення дитини, вміння вимовляти і розрізняти звуки мовлення.

Обладнання: малюнки, в назві яких є звук [м] або [л].

Хід проведення: дитині дається інструкція: «Розглянь малюнки і назви, що на них написано, чітко вимовляй звуки. Назви слова або покажи малюнки, в яких є звук [м] або [л] або розклади на 2 групи:

1) малюнки, в назві яких є звук [м];

2) малюнки, в назві яких є звук [л]»

Час дослідження: 2–3хв.




ПРОПОНУЄМО ОЗНАЙОМИТИСЬ З ПРИКЛАДАМИ ЗАПИТАНЬ І ЗАВДАНЬ, ЯКІ ВИКОРИСТОВУВАТИМУТЬСЯ ПІД ЧАС КОНКУРСНОЇ СПІВБЕСІДИ.

1.Графічний диктант.

Наприклад: 2 клітинки праворуч, 2 клітинки вгору, 1 клітинка праворуч, 2 клітинки вниз і т.д.

 

 2.Малюнок людини.

Наприклад: Намалювати людину;  намалювати дівчинку;  намалювати хлопчика.

 

 3.Завдання на визначення мотиваційної сформованості дитини до навчання у школі.

Наприклад: Вибрати один малюнок серед запропонованих (мета – визначити тип мотиваційної сформованості).

 

4. Практичне завдання, щоб визначити, як дитина орієнтується в кольорах, геометричних фігурах, лічбі об’єктів, розташуванні об’єктів на площині.

 

5. Бесіда на визначення рівня базових знань дитини про себе та навколишній світ, відповідно до вимог  навчальної програми дошкільних навчальних закладів.

Наприклад: назвати своє прізвище, ім’я, по батькові, домашню адресу, пори року  і т.д.

 

6. Запитання з логічним навантаженням відповідно до дітей даної вікової категорії.

Наприклад: серед зображених об’єктів знайти зайвий і пояснити чому він зайвий  (стіл, стілець, метелик, ліжко – «метелик» зайвий, бо це комаха, а «стіл, стілець, ліжко» - меблі).

 

7. Вправи та запитання на виявлення рівня словникового запасу майбутнього першокласника, розвиток усного мовлення, вміння дитини висловлювати свою думку.

Наприклад: Пояснити значення слів (стілець , швидкий, повзти…)

 

8. Вправи на визначення здібностей та готовність дитини до поглибленого вивчення іноземних мов: фонематичний слух, артикуляційна зрілість, слухова пам’ять.

Наприклад: Повторити слова або коротке речення, які промовив учитель. Почути і назвати  звук, який повторюється в словах, що назвав учитель.




КРИТЕРІЇ ГОТОВНОСТІ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ

Першокласник сьогодення і першокласник в минулому – різні поняття. В наш час від дитини в першому класі вимагають більше, ніж це було раніше. Тому, щоб адаптація до школи проходила нормально і у дитини не зникло бажання вчитися, малюк повинен бути ГОТОВИЙ ДО ШКОЛИ.

Існує ряд показників, за якими ми можемо визначити чи готова дитина до школи. Тут зібрані всі основні критерії, за якими психологи здійснюють відбір.




КРИТЕРІЇ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ЗАГАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ, ЇЇ ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ ГОТОВНОСТІ ДО СИСТЕМАТИЧНОГО НАВЧАННЯ:

·          Завдання для визначення рівня загального  розвитку  дитини,  її  функціональної  готовності   до систематичного   навчання   відповідають віковим особливостям дітей та вимогам щодо проведення конкурсного прийому дітей 6 – 7 років у школу.

·          Завдання та методики діагностичної програми розглянуті та обговорені на методичному об’єднанні вчителів початкових класів школи, затверджені директором навчального закладу, погоджені начальником управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної    адміністрації, перевірені та узгоджені з науково-методичним центром районного управління освіти Оболонського району м. Києва.

·          Всі методики є класичними і стандартизованими, валідними, активно використовуються на практиці педагогами та психологами в роботі з дітьми 6 – 7 років.

При роботі з дітьми дошкільного віку проводиться комплексне психолого-педагогічне обстеження з метою визначення рівня загального  розвитку  дитини,  її  функціональної  готовності   до систематичного   навчання:

·            Морфологічна готовність;

·            Соціальна готовність;

·            Психолого-педагогічна готовність;

·            Здібності до вивчення іноземних мов та математики.

Комплексне психолого-педагогічне дослідження  відбувається в присутності батьків.




КОНКУРСНИЙ ВІДБІР ДО 1 КЛАСУ БУДЕ ПРОХОДИТИ ТАКИМ ЧИНОМ:

·           Перед початком конкурсу батьки реєструються і отримують два бланки: один бланк робочий для дитини, на якому вона буде виконувати запропоновані завдання, а другий бланк - для оформлення результатів конкурсу.

·           На початку конкурсу  діти, відповідно до попереднього запису, разом з батьками заходять до класної кімнати і сідають за парти. Один з батьків постійно буде знаходитись біля своєї дитини впродовж конкурсного відбору. Дитина отримує бланк, в якому виконує запропоновані завдання.

Важливо, щоб батьки не втручались в роботу дитини, не коментували і не робили підказок щодо виконання завдань чи відповідей на запитання, оскільки це впливає на об’єктивність результатів.

·          Процедура виконання дітьми практичних завдань  15 – 20 хвилин. Разом з практичним психологом працює вчитель початкових класів, які спостерігають за процесом виконання завдань дітьми. Під час обстеження важливо дотримуватись послідовності апробації методики, оскільки так можна отримати додаткову інформацію про рівень загального  розвитку  дитини,  її  функціональної  готовності   до систематичного   навчання   та  здатності  до  вивчення  дисциплін відповідно до спеціалізації закладу.

·          Після виконання дітьми практичних завдань конкурсу проводиться індивідуальне обстеження, щодо рівня загального  розвитку  дитини,  її  функціональної  готовності   до систематичного   навчання   та можливості засвоювати навчальну програму спеціалізації до вивчення іноземних мов. Вчитель початкових класів працює з кожною дитиною індивідуально. Процедура індивідуальної співбесіди триває 10 – 15 хв. 

·          Впродовж всього обстеження дитина спілкуватиметься не більше, ніж з 3 особами конкурсної комісії, включаючи практичного психолога.

·          Батьки постійно супроводжуватимуть дитину  під час конкурсу. Конкурсна співбесіда не перевищуватиме 30 хв. для кожної дитини. Інформацію про кількість балів батьки отримають одразу по закінченні співбесіди.

 




Педагогічна адаптація першокласників до навчання в школі: поради для батьків

 Педагогічна адаптація першокласників до навчання в школі: поради для батьків

Начало формы

Конец формы

Початок навчання дитини в першому класі – складний і відповідальний етап у її житті, адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності, а й нові контакти, нові стосунки, нові обов'язки.




Психологічна адаптація першокласників до школи

 Психологічна адаптація першокласників до школи

Початок навчання в школі – один із найбільш складних і відповідальних моментів в житті дитини. Це не тільки нові умови життєдіяльності – це нові контакти, нові відносини, нові обов’язки. Змінюється все життя дитини: все підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам і турботам. Це дуже напружений період, бо з перших днів школа висуває перед учнем цілий ряд задач, що не пов’язані безпосередньо з його досвідом, вимагає максимальної мобілізації інтелектуальних і фізичних можливостей.




Нові стандарти - початкова школа

 Матеріал для вчителя початкових класів:

вивчаємо

Державний стандарт початкової

загальної освіти

 





1 2